Mindfulness

Wat is Mindfulness?
Mindfulness betekent bewust aandachtig zijn in het hier en nu, op een niet (ver)oordelende manier. Dat lijkt simpel, maar blijkt vaak lastig in onze drukke levens. Door het oefenen van acceptatie, openheid, loslaten, vriendelijkheid en mildheid ontstaat ruimte om vanuit inner- lijke rust te leven.

Praktische toepassingen van meditatie
De combinatie van oosterse meditatie- technieken met moderne inzichten uit de westerse psychologie heeft een uiterst krachtige methode doen ontstaan. Dit maakt eeuwenoude wijsheid praktisch toepasbaar op het werk, thuis, in relaties en bij spanning of stress.

 

Voor wie?
Mindfulness is nuttig voor iedereen die zijn of haar kwaliteit van leven wil verbeteren. Het ontspant en bevordert contact met emoties, intuïtie en het lichaam. Het verdiept je zelfkennis,  zelfvertrouwen en hoe je keuzes maakt. Aandachtig leven helpt om automatische patronen, zoals negatief denken, piekeren, somberheid, wegdromen en overmatige angst los te laten en verbetert de concentratie. Je leert meditaties (liggend, zittend, bewegend) en verschillende (aandachts)oefeningen, op een gestructureerde manier. De training is geschikt voor mensen met en zonder ervaring met mediteren.

Groepstraining of individueel
Het is mogelijk om mindfulness in acht sessies te leren, zowel in een kleine groep als individueel.

............................cursusinformatie ..>

Wetenschappelijk neurologisch onderzoek wijst uit dat de invloed van mindfulness op de fysieke en mentale staat van de mens bijzonder positief is. Het bevordert de gezondheid en het algemeen gevoel van welbevinden.
Copyright © 2005 - 2017   Stap na Stap |  KvK: 55608663  |  Tel. 06 47604423